• پایگاه اطلاع رسانی

    نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد در آیین آغاز عملیات نهضت ملی مسکن در شهرستان دهاقان

تاریخ ارسال : 1403/01/30

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد در آیین آغاز عملیات نهضت ملی مسکن در شهرستان دهاقان

در آیین کلنگ زنی ۱۴۰۰ واحد مسکن نهضت ملی که در شهرستان دهاقان استان اصفهان برگزار گردید حضرت حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

 حجت الاسلام روحانی نژاد در این سخنرانی ضمن تقدیر از فرماندار این شهرستان در خصوص برگزاری این آیین یادآوری کرد: در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ بر اساس فرمان حضرت امام (ره) حساب 100 امام افتتاح و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاسیس شد و در طول ۴۵ سال گذشته توفیقات فراوانی را در ارائه خدمات به مردم به دست آورده است.

و ی شکوفایی و گسترش فعالیت‌های این نهاد در دولت سیزدهم را در سطح روستاها و شهرها بسیار امیدبخش توصیف کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف شده است تا همواره به یاری دولت‌ها شتافته و پذیرفته است که سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در سطح روستاها و شهرها احداث نماید

ایشان ادامه داد: روش بنیاد مسکن در احداث واحدهای مسکونی استفاده از پتانسیل مردمی بوده و هم اکنون که یک سال و نیم از دولت سیزدهم باقی مانده است 7۲۱ هزار واحد در سطح روستاها و شهرها احداث نموده است که از این تعداد بیش از ۲۵۰ هزار واحد را به مردم واگذار کرده است.

 وی ابراز امیدواری کرد تا در این مدت زمان باقی مانده از دولت سیزدهم این تعداد به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد برسد.

 در ادامه وی خاطرنشان کرد: برای تحقق قانون جهش تولید مسکن که در دولت سیزدهم از آن به نهضت ملی مسکن تعبیر شده است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک‌های دولت محترم تاکنون موفق به تامین یک میلیون قطعه زمین اعم از اراضی ملی یا زمین‌های قابل بهره‌برداری در روستاهای حریم شهرها برای احداث واحدهای ویلایی شده است

و افرادی که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده‌اند، از طریق دولت به تدریج به بنیاد مسکن معرفی و زمین‌ها به صورت رایگان به این افراد واگذار می‌گردد و تسهیلات ارزان قیمت نیزاعطا میگردد تابرای احداث مسکن دلخواه خود اقدام نمایند.

ایشان در ادامه به این موضوع اشاره کرد که با محاسبه یک میلیون واحد ویلایی و یک میلیون و صد هزار واحدی که تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌گردد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌تواند ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد را تا پایان دولت سیزدهم احداث و به مردم واگذار نماید و بقیه ۴ میلیون واحد وعده داده شده توسط دولت سیزدهم به وسیله سایر دستگاه‌ها اعم از دولتی و غیرولتی احداث خواهد شد.

 نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خطاب به حاضرین در این آیین گفت: خواهران و برادران من، در شهرستان شما اتفاق بزرگی رخ داده است و آن این است که بخش عمده‌ای از احداث ۸۸ واحد مسکن محرومین در شهرضا انجام و در حال واگذاری می‌باشد علا وه بر آن، امروز ۴۴ واحد نیز در فاز اول کلنگ زنی شده است و در دو ماه آینده ۴۴ واحد دیگر آن نیز کلنگ زنی خواهد شد، همچنین ۴۰۰ واحد مسکن نهضت ملی در شهرضا در دست احداث است که پیشرفت قابل توجهی دارد.

وی افزود: شهرستان دهاقان با جمعیت ۲۰ هزار نفر در طول صدها سال قدمتی که دارد دارای تعداد ۴ هزار واحد مسکونی می‌باشد در حالی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۳ احداث تعداد ۱۵۰۸ واحد مسکونی را آغاز کرده است و این تعداد در مقایسه با پیشینه چند صد ساله این شهرستان رقم قابل توجهی است.

ایشان ادامه داد: تامین زمین، قرعه‌کشی و گروه‌بندی ۷۰۰ واحد از ۱۴۰۰ واحد در حال احداث انجام و زمین مورد نیاز برای ۷۰۰ واحد دیگر نیز در حال آماده سازی است و این خدمت بزرگی است که در این شهرستان صورت گرفته است.

 ایشان از همدلی و وفاق صورت گرفته میان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان ابراز خوشحالی کرد و افزود: بنیاد مسکن استان اصفهان در حال حاضر تعداد ۲۸ هزار واحد مسکونی در سطح استان در دست احداث دارد.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) توجه به مسکن محرومین است.

 ایشان ضمن بیان اینکه این نهاد می‌تواند با یاری مردمان شریف، متمول، نیک اندیش، خیرخواه و متمکن به حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و ارائه فیش واریزی به بنیاد مسکن شهرستان و استان، خدمات قابل توجهی را درتامین مسکن محرومین انجام دهد ابراز امیدواری کرد: مشارکت‌ها و یاری مردم به حساب صد حضرت امام خمینی(ره) موجب شادی روح آن امام همام و رضایت مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)  شده و می توان گام‌های بزرگی را در خدمت به مردم شهید پرور استان برداشت.

موضوع خبر :
  • سخنرانی
  • حجت
  • الاسلام
  • والمسلمین
  • روحانی
  • نژاد
  • آیین
اشخاص :
  • نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
حوزه متولی :
  • حوزه نمایندگی ولی فقیه
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد در آیین آغاز عملیات نهضت ملی مسکن در شهرستان دهاقان چیست؟

سوال:
بالا